Bangkok-Ayutthaya-Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Paul en Tess - WaarBenJij.nu Bangkok-Ayutthaya-Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Paul en Tess - WaarBenJij.nu

Bangkok-Ayutthaya-Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Paul en Tess

11 November 2015 | Thailand, Chiang Mai

11-11-2015

Moeilijk om te beschrijven wat we hier allemaal zien en beleven. We zijn pas 6 dagen van huis en het lijkt al weken. Iedere dag weer nieuwe ervaringen en nieuwe ontmoetingen. Heerlijk! We genieten!
De eerste dagen erg moeten wennen aan het klimaat. De eerste dagen pak je nog je mascara, je hip strak truitje en je föhn. Maar dat alles wordt snel ingeruild voor frotje op je hoofd en je luchtigste, loszittende kleren.
Een vrij gevoel om niet met uiterlijk bezig te zijn maar leven op comfort zoals iedereen hier doet.

We zitten nu in een nachtbus die ons in 9 uur van Ayutthaya naar Chiang Mai moet brengen. De nachttrein (die veel wordt gebruikt door backpackers zat vol dus over op plan B, de bus).
Paul ligt lekker te slapen en mij lukt het niet aangezien er 5 Aziaten om mij heen liggen te snurken en mijn uitzicht een bejaarde Aziaat is waarvan haar mond zover openstaat dat ik bang ben dat haar kaken dadelijk vast blijven staan en wat dan?;).

Maar fijn. We zijn de reis begonnen met 4 dagen Bangkok. Jee wat een stad! Zo werelds, massaal, vol en vies. Ik denk dat 2 pakjes sigaretten roken per dag nog beter voor je longen is dan een week hier leven.
We hadden een lux resort geboekt inclusief jacuzzi op de kamer :) zodat we eerst een paar dagen konden bijkomen van de reis. En achteraf heerlijk om na een dag overvol Bangkok je terug te trekken in je resort.

We beginnen Bangkok met een 3 urige fietstocht door de stad met Co van Kessel (zie Google).
Om 8.00 uur werden we daar verwacht en troffen bij binnenkomst alleen maar Nederlanders. Gezellig! Met z'n allen veel gekletst over ieders reis.
De fietstocht was prachtig. We kwamen op de bijzonderste plekken en fietsen door het leven van een bangkokker. Wat een armoede maar wat een tevreden en lief volk.

Daarna met de boot over de Chao Phraya naar de bezienswaardigheden gegaan. Maar aangezien ook de boten prop en propvol zaten, besloten we toch om na een paar stopplaatsen van de boot verder te gaan met de tuk tuk.
We kwamen in prachtige toeristische tempels zoals het Grote Paleis, Wat Pho en de Wat Phra Kaeo en liepen over vele marktjes.
En natuurlijk een dag naar Khao San road (The place to be) en zoals iedereen daar, ray-ban brillen en havaianas scoren voor een prikkie

• 11 November 2015 - 16:10

Geno:

Oh, Tesske, ik ken je bijna niet terug. Al die verhalen en reisbeschrijvingen ben ik van jou niet gewend. Wat hebben jullie het fijn! En wat een boeiende tripjes maken jullie. Super!
    Blijf genieten en ervaringen opdoen.

• 11 November 2015 - 16:44

Tess:

We hebben al de hele avond ruzie met de site want de foto's upload hij niet goed.
    Hopelijk lukt het ons morgen.
    Nu slapen want morgen gaan we survivallen

• 11 November 2015 - 23:18

Illie:

Super om te lezen wat jullie allemaal meemaken!
    Ik kijk alweer uit naar de volgende blog post!

Xxx

• 12 November 2015 - 03:41

Tess:

Ook zien we nu dat het verslag niet compleet is.
    Geen goede site waarschijnlijk. Grote kans dat we
    overstappen naar een andere site zodat onze verhalen en foto's wel volledig zullen zijn.
    Wordt vervolgd.

• 12 November 2015 - 10:25

Maaike:

Wat klinkt het lekker! ZO te horen nu al heel veel moois gezien! Geniet ervan samen! X